معاون مدیر عامل کشتیسازی صدرا در گفتوگو با فارس:
دادن سفارش تولید کشتی به چینی ها علی رغم توان تولید داخل تعجب برانگیز است
خبرگزاری
فارس: معاون مدیر عامل کشتیسازی صدرا گفت:اینکه چرا سیاستگذاران، سفارش
تولید کشتی را علی رغم توان بالای داخلی به چینی ها داده اند جای تعجب
دارد.
حسین
محمودیان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص چرایی
سفارش کشتی ملکی به سازندگان چینی اظهار داشت: اینکه چرا سیاستگذاران و
برنامهریزان سفارشات خود را به تولیدکنندگان و صنعتگران داخل نمیدهند
جای سؤال دارد اما باید باور کرد که تولیدات داخلی قابلیت رقابت با مشابه
خارجی به لحاظ کیفی را دارد.
وی ادامه داد: تولیدات کشتیسازی صدرا و دیگر تولیدکنندگان میهنی در
قیاس با تولیدات دیگر کشورها از کیفیت مطلوبی برخوردار است و هیچگونه
ایراد و اشکالی به لحاظ کیفیتی بر تولیدات این شرکت وارد نیست.
وی متذکر شد: شاید به لحاظ زمانی تأخیر اندکی در ارائه محصول تولیدی
صورت گیرد اما از آنجا که محصولات این شرکت توسط مؤسسه ردهبندی که
مؤسسهای بینالمللی است ضمن صدور گواهینامه تأیید می شود که به مفهوم رد
هر گونه ایراد و اشکال در محصول تولیدی است.
معاون مدیر عامل کشتیسازی صدرا خاطرنشان کرد: کشتیسازی صنعتی با
حاشیه سود پایین است که برای ادامه حیات خود نیاز به حمایت دولت دارد چرا
که در سایه این حمایتها سود کم زمینهساز فروش بالا و فروش بالا موجبات
سود بالا را سبب میشود.
وی تأکید کرد: در حال حاضر این صنعت با مشکلات عدیدهای مواجه است
اما در صورتی که مستندات لایحه توسعه صنایع دریایی در خصوص این صنعت نیز
محقق و وامهای کم بهرهای که نوید آن از پیش داده شده است محقق شود
بسیاری از مشکلات مرتفع و تولیدکنندگان با فراق بال بیشتری به فعالیت خود
ادامه میدهند.
محمودیان گفت: من معتقدم اگر زیرساختهای اجرایی لایحه توسعه صنایع
دریایی فراهم شود قابلیتهای تولیدات داخلی نمود بیشتری پیدا میکند که در
این صورت شاید سفارش دهندگان کشتی به شرکتهای چینی، تولیدات میهنی را
بتوانند باور و از ادامه مراودات اینچنینی اجتناب کنند.
وی خاطرنشان کرد: کشتیسازی صدرا امروز در جایگاهی است که میتواند
تمام سفارشات میهنی را قبول و در جهت بهینهسازی ناوگان دریایی کشور هم در
خصوص نفتکشها و دیگر انواع کشتیها موفق ظاهر شود.
معاون مدیر عامل کشتیسازی صدرا خاطرنشان کرد: اگر بودجه اولیه
پیشبینی شده برای صندوق توسعه صنایع دریایی در لایحه که حدود 40میلیارد
تومان بود و میبایست از محل بودجههای دولت تأمین میشد و تا 10سال به
میزان پنج درصد فروش کارخانهها و از محل اعتبارات عمومی در اختیار این
صندوق قرار میگرفت، اجرایی شود و بدین سبب حمایتهای اعتباری، گمرکی،
بیمهای و اعطای وام کم بهره صورت گیرد کشتیسازی در آیندهای نزدیک متحول
میشود که این مباحث همه حمایت دولت را میطلبد.
سلام خسته نباشی آقا بهرام
موفق باشی
you too
سلام بر دوستان عزیز
من دانشجوی مهندسی کشتی سازی چابهار هستم میخواستم لطف کنید در وبلاگتون وبلاگ منو با نام
((کشکول مهندسی کشتی سازی)) لینک کنید. خواهشا لینک کنید
با تشکر
www.tanhatarin109.javanblog.com